wtorek, 3 marca 2015

Wierszyki i gify - piątek



Piątek
Uciekł piątek z kalendarza -
To się nieraz piątkom zdarza.
Poszedł z nudów między ludzi 
I wciąż stękał: "Mnie się nudzi!" 
Chciał go kowal wziąć do kuźni: 

"Piątek w piątek się nie spóźni, 
W piątek dobry jest początek, 
Taki piątek to majątek." 
Wziął się piątek do roboty, 
Nic nie robił do soboty, 
Aż się kowal zaczął złościć: 
"Cóż ty umiesz?!" "Umiem pościć." 
Kowal na to rzekł po prostu: 
"Idź gdzie indziej szukać postu!" 
Poszedł piątek do masarza: 
"Jestem, panie, z kalendarza, 
Jako postny, jem niewiele, 
Dość mi śledzia na niedzielę, 
Gdybym dostał jakąś pracę, 
Chętnie kilka godzin stracę." 
Odrzekł masarz: "Mam kiełbasy, 
Na kiełbasy każdy łasy, 
Więc to chyba całkiem proste, 
Że nie dla mnie piątek z postem." 
Poszedł piątek do stelmacha: 
"Pan tak ładnie młotkiem macha, 
Ja bym też się zajął pracą, 
Może tutaj zdam się na co?" 
Ale stelmach zawsze w piątki 
Miał z żołądkiem nieporządki, 
Więc mu kazał się wynosić: 
"I bez ciebie poszczę dosyć!" 
Zdun go nie chciał, nie chciał rymarz: 
"Długo z takim nie wytrzymasz." 
Idzie piątek i rozważa: 
"Wrócę znów do kalendarza." 
Poszedł, zerwał kilka kartek: 
"Proszę państwa, dziś jest czwartek, 
Jutro piątek. Jutro wszędzie 
Niechaj postny obiad będzie."
Jan Brzechwa

Co dalej?
I znowu piątek, długie popołudnie
Potem sobota, kolejna niedziela
Miłego weekendu życzą mi obłudnie
A mnie krew zalewa i bierze cholera

Wychodzę z biura, tygodniem styrany
Kupuję dzienniki i tygodniówki
Czekają na mnie tylko puste ściany
I nie rozwiązane hasła krzyżówki

Wieczorem TV i lampka wina
Wątki, fabuły nieuważnie śledzone
W nocy snów błędnych plątanina
Rano twarz szara i oczy zmęczone

Sobota już jest nie strawna w ogóle
Za oknem widzę wesołe twarze
Ja nieudolnie prasuję koszule
O nierealnej z "Nią" randce marzę

Niedziela jak poprzednie dni
I tak kolejno rok za rokiem
Nawet na jawie już "Ona" się śni
Samotność zaś psiakrew wychodzi mi bokiem.
Ryszard

W Piątkowy dzionek 
na profil Twój wpadam
i miłe życzenia
na cały Weekend składam!


Niech Ci on upływa
miło i wesoło
i sami życzliwi ludzie
będą wokoło!

Słonko niech Ci świeci
wiaterek -ochłodzi
i niech Ci dziś wszystko
jak w zegarku chodzi!


Baw się dzisiaj dobrze
i życia używaj
Weekend szybko się skończy,
a więc - odpoczywaj . 





















































































































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz